Wat moet ik doen om verder te komen met draaien(dj) hoe maak ik me bekender? İemand tips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (5)

mixtapes maken, op internet zetten en die ook opsturen naar discotheken in de buurt, misschien nodigen ze je wel uit om te draaien. zorg vooral dat zoveel mogelijk mensen weten dat jij dj bent, als ze dan een dj nodig zijn weten ze altijd dat jij dat kunt.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uiteraard kun je familie/vrienden/school/werk e.d. inschakelen om aan 'opdrachten' of plekken te komen. Binnenstappen en-of contact leggen met buurthuizen, kleine cafes, jongerencentra kan ook. Vraag bijv. of ze avonden hebben voor startende DJ's of kan proefdraaien-laten horen wat je kan. Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur radiostations demo's. Maak ze helemaal er helemaal krankjorum van. Verder kun je natuurlijk in je vrije tijd een baantje bij de lokale radio proberen te scoren. Je zal niet de eerste zijn die zo bekend(er) wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een internet site aanmaken, bijvoorbeeld een .tk account. Voor 30 euro per jaar is hij reclame vrij, en het ziet er professioneler uit. Verder kun je jezelf aanbieden op marktplaats, en visitekaartjes maken (ben ook dj, heb het bij visaprint laten doen) met je naam, telefoon nummer en email (voor boekingen apart email account, bijv. dj-jenaam@gmail.com) zodat mensen je makkelijk kunnen bereiken en informatie kunnen vragen.

Probeer verder bij vrienden, familie en kennissen jezelf te promoten, geef ze visite kaartjes. Mensen geven ze door, en vertellen het. Mond-op-mond reclame is de beste reclame. Als je eenmaal op gang bent, gaat de rest vanzelf!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ga produceren. Ga je eigen nummers maken. die nummers kun je dan in je set draaien. En als daar goed op gereageerd wordt kun je het vaker doen. En zo uiteindelijk proberen nummers uit te brengen. Helaas duurt het enige jaren en kost het het een en ander om goed klinkende eigen tracks te produceren. En je moet een hoop leren. Maar goed dan heb je het wel beter voor elkaar. In de laatste quest staat een interview met armin van buren. Die hamert er ook op dat als je bekend wil worden dit zo aan moet pakken. Een dj van tegenwoordig die alleen maar andermans plaatjes draait is niet interessant. Maar iemand met eigen vette sounds en tracks wel.