Hoe heet het nummer uit de jaren 80, buitenlands (niet Engelstalig, eerder Portugees o.i.d.), heel vrolijk en door een groepje donkere dames gezongen?

Ik zou echt de tekst niet weten, alleen de melodie. Ik luisterde het vroeger met een vriendin, zij had het op single, maar ik weet geen naam of titel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou ook Afrikaans kunnen zijn.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is een snel nummer, voor mijn gevoel een hit geweest. Een deel van het lied klonk zo (maar dat is echt heel fonetisch): Soemajé, soemajéhé. Er zitten ook blaasinstrumenten in (trompetten).

Toegevoegd na 2 uur:
En het is echt popmuziek, geen folkore.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, panteao. Bomba is uit de jaren 90. ;o)

Het beste antwoord

Maldon van Zouk Machine.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow, wat knap. Inderdaad, dat lied bedoel ik! Knap bedacht, met name omdat het Frans gezongen blijkt en uit 1990 komt. Hèhè, ik kan weer slapen. ;)

Andere antwoorden (1)

Dat kunnen er meerdere zijn.

Bedoel je wellicht Mory Kanté - Yeke Yeke?
https://www.youtube.com/watch?v=cIUD1Z3pU1g

Als je meer informatie hebt zou dat prettig zijn, zoals muziekstijl, of het een hit is geweest (in Nederland), songstructuur...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk, hoor. Mijn vraag is erg vaag. Het punt is dat ik juist erg veel muziek ken, titels e.d. Voor mijn gevoel is dit een hit geweest, maar het kan ook zo lijken omdat ik het zo vaak gehoord heb. Het was (ver) voor Mory Kante.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm...
Dark City Sisters - Langa More dan misschien?
https://www.youtube.com/watch?v=yGdBfIRcUgI
of
Mahotella Queens - Mbube
https://www.youtube.com/watch?v=4GvrVIQ3QbE
? Je hebt in ieder geval een uitdagende vraag gesteld. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, uitdagend he... :) Ik waardeer je hulp heel erg, echt. Maar je zoekt inde verkeerde richting. Het is echt bekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een + voor je hulp.