Is er muziek als het nummer hector's death in de film troy?

http://youtu.be/S-l2JlM9WPU, de muziek die vannaf 1 minuut begint. Ik vraag me af welk genre dat is en welke artiesten er of er artiesten zijn die dit soort muziek produceren. Ik vind dit geweldige muziek, echter kan ik niets vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Het was even zoeken maar ik denk datr ik het gevonden heb. Deze muziek kun je vermoedelijk het beste thuis brengen onder het zogenaamde "epic" genre.
Hier een kleine cpompilatie van dit genre muziek, zodat je zelf kunt oordelen of dat inderdaad is wat je trekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, maar een genre is natuurlijk weer iets anders dan een precies vergelijkbaar nummer. Dat zal toch een kwestie worden dan van veel luisteren en zoeken. Deze componist heeft zo veel verschillend werk gemaakt dat je bij hem denk ik niet verder hoeft te zoeken. Dat thema is echt geschreven voor die scene.
Als het je echt om die klaagzang gaat, zou ik verder zoeken bij Arabische en zigeunermuziek ; die kunnen er wat van. Mij is het nu een beetje te laat, zal morgen eens verder zoeken.
Z512099
9 jaar geleden
De zangeres die het nummer Hector's Death vertolkt heet Desislava Stefanova, ze is een Bulgaarse en haar zang is beïnvloed door Bulgaarse volksmuziek, is dus geen Epische muziek, ook niet Arabisch of zigeuner...
Vermits u fout zit met de stijl en ook niet de artiest noemt waar de vraagsteller naar vraagt, een min... http://www.imdb.com/name/nm1595494/
Zulke klagelijk zingende vrouwen hoor je in Oost-Europese volksmuziek. Met name in Bulgarije. De zangeressen daar maken door een speciale zangtechniek (enigszins vergelijkbaar met jodelen) dubbele keelklanken, en dat geeft die aparte als huilen klinkende melodieën.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wat ik ongeveer bedoelde met zigeuenermuziek ja ; mijn buren draaiden dat gejengel de hele dag. Goed gevonden.
Het nummer uit Troy ligt me toch lekkerder in het gehoor, maar er zijn zeker raakvlakken.
Z512099
9 jaar geleden
Van mij een +, voor de video en schitterende zang, Hector's Death zou trouwens gezongen zijn door een Bulgaarse: Desislava Stefanova...