hoe sluit ik een devine MX-4 PA (mixer) aan op mijn devine artis 10a (actieve speaker) met welke kabel doe je dat en welke ingangen heb je nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met 1 artis 10a heb je natuurlijk mono.
Maar je zou die met een trs jack naar xlr kabel de main output (l of r) op de mx kunnen pakken naar de xlr van de 10a.
Voorbeeld kabel:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/devine-va1013-xlr-male-jack-6.3mm-male-stereo-3-meter/product-details.html
(Of ander lengte natuurlijk)

Antwoorden (2)

Neem aan dat er op je speakers een tulp uitgang zit. Deze kan meestal wel op een mixer aangesloten worden. Line Out oid. zou er dan op je speaker moeten zitten, met een witte/zwarte en een rode uitgang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt maar met die tulp wil ik eigenlijk mijn telefoon op aan kunnen sluiten kan het ook met de xlr aansluiting?
De mixer heeft twee main outputs op jackplug, de speaker heeft een ingang op xlr3.
Je hebt dus een kabel nodig met een jackplug en een male xlr3 plug.
Eigenlijk heb je twee speakers nodig om stereo te draaien, dus ook twee kabels.
Als je de mixer aansluit op de speaker(s) dan kun je de tulp ingangen op de speaker beter niet gebruiken, beter is het dan om de line-in 3/4 op de mixer te gebruiken.