Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik als muzikant The Beatles goed vroeger vond, in hoe verre ben ik dan vandaag de dag beinvloed?

Ik ben muzikant en ken bijna elk nummer van de Beatles op z'n minst meeneuriën.
Betekent dat ook dat als ik zelf speel mijn spel is beinvloedt door hun muziek?
Sommige hard rock gitaristen zijn beinvloed door Mozart, Bach etc. Dat hoor je ook terug in hun muziek.
Maar bij mezelf hoor ik dat zo niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
938

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Goede muziek is tijdloos en als je The Beatles echt goed vind weet je dat zelf wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van bij je geboorte wordt uw manieren van spelen beinvloed door karaktervorming. Alle belevenissen hebben invloed en dan is er de eerste muziek waarvan je u van bewust bent. Bij mij was dat op 8 jarige ouderdom. Muziek die in uw brein wordt gekerft. In uw geval de Beatles.
We moeten wel een onderscheid maken tussen na apen of kopiëren en echte invloed. Je spreekt hier over de beatles die u beinvloed hebben, maar ook de muziek die je niet graag hoort beinvloed je spelen. Ook is het mogelijk dat muziek die je vroeger graag hoorde, niet mooi meer is en andersom.
Het is ook goed mogelijk dat voor u mooie muziek u in de weg zit, omdat je die muziek in uw spel wil betrekken, maar dat dit niet mogelijk is door te moeilijk, niet gepast enz.
Geniet van het spelen en en de rest komt vanzelf ook de invloeden van buitenaf.
Robert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden