Bestaan er mensen zonder gevoel voor muziek en ritme?

Zo ja, hoe komt dit dan? Kan je het hun leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Antwoorden (8)

Ja ze bestaan echt. Het is een bepaalde motorische storing en is ook niet te leren als ze die "storing"hebben. Je ziet het dan ook wel eens met uitgaan dat er mensen totaal uit de maat dansen bv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik!
ik heb totaal GEEN gevoel voor ritme en muziek.
Maar wat bij mij wel helpt is dat als ik zelfverzekerd ben dans ik b.v. beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger zat er bij mij altijd een kind in de klas die kon niet dansen en zat vaak naast de ritme dat kont omdat ze niet zo vaak danste en zong dan weet je het ook minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb gelezen over iemand die na een hersenbloeding zijn muzikaal gevoel was kwijtgeraakt. Pianomuziek klonk daarna als een pingelend geluid zonder enige muzikale betekenis. Sommige mensen missen dit vanaf hun geboorte. Een onderwijzer vertelde me dat één op de twintig kinderen zo goed als amuzikaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ben er zo ene!
ik heb geen idee hoe het kan, want ik hou van muziek.
ik denk gewoon dat je het in je moet hebben.
toen ik 10was zat ik op dans les en ik was al klaar met dansen terwijl het liedje niet eens was afgelopen..
ik denk dat het komt omdat ik gewoon lomp ben. hoe graag ik ook zou willen dat ik goed kan dansen het lukt gewoon niet!
ook op de middelbare met muziek had ik altijd een 5, want als ik moest drummen ofzo dan bracht ik altijd de hele groep door de war.
leren is geen optie want het zit gewoon niet in me...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaah, ik ben vroeger van volksdansen geschopt ;-)
Ja die bestaan zeker. Sterker nog, hier heb je een filmpje met een vrouw die helemaal geen muziek kan herinneren.

(spoel door naar 6 minuten en 10 seconde.)

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel geen gevoel voor ritme als geen gevoel voor melodie, dat komt wel voor. Aanleren is heel moeilijk, als je alle twee niet hebt.

Afzonderlijk komen ze ook voor, ik ben een compleet a-ritmische melodiefreak en mijn zoon is een compleet a-melodieuze ritme-luisteraar met een bloedhekel aan muziek. Bij gebrek aan ritme of melodie is door goed luisteren en veel oefenen nog wel wat te trainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja net als sommige mensen niet kunnen zingen hebben sommige mensen geen ritme gevoel, dit ontwikkeld aan het begin van je leven.