waarom hoor je zo weinig van Nederlandse artiesten ?

Een amerikaanse artiest maak wel per 1-4 weken een nieuwe nummer of hit.

Maar bijv. Jan smit.

Laat zich eens per jaar horen.
en de nog kleinere artiesten nauwelijks.

Komt het omdat ze er weinig aan hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
paulus811
14 jaar geleden
Noem eens één artiest die iedere week met een nieuw nummer komt, of zelfs iedere 4 weken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lilwayne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fransisco , enz,enz,enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jan smit,nick & simon ,renee froger.
dat kun je natuurlijk geen zangers noemen he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat ik er meer dan genoeg van hoor :)

Het beste antwoord

Vreemd idee heb jij over artiesten en door teveel MTV kijken heb je zeker een vertekend beeld van Amerikaanse artiesten. Axel Rose heeft er ....euh...9? jaar over gedaan om weer eens een plaat op te nemen? Overigens lijken de Amerikaanse 'artiesten' zoveel opelkaar, dat het LIJKT dat er iedere week wel weer een nieuw nummer van ze uitkomt, maar vergis je niet. De GOEDE artiesten doen hier echt wel een paar maanden over. Meestal een album na cia 6 tot 9 maanden, dan een toernee van 4 tot 6 maanden, dan weer 6 maanden de studio in.

Overigens neem je met Jan Smit of Nick en Simon ook onjuiste aannames. Zelf ben ik iets meer van Nederpop en andere soort artiesten F. Boeijen, Blof, etc. Die komen het ene jaar met de ene na de andere hit, het andere jaar toeren ze, of werken ze aan een nieuw album (zo ook U2, ACDC, Usher, Black Eyed Peas, etc).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je moet wel heel populair zijn om zoveel en zo vaak nummers uit te brengen. Ze moeten ook nog eens gekocht worden. Als je het publiek overvoert als matig artiest dan werk je mee aan je eigen ondergang. Verder moet je een legertje van componisten en arrangeurs voor je hebben werken als je zo produktief wilt zijn. En, je moet een heel breed repertoire beheersen, anders is het allemaal meer van hetzelfde. Aan de meeste aspecten ontbreekt het nogal eens bij onze Nederlandse artiesten.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat dacht je van geld voor de arrangeurs, studiohuur, technici, etc?
Dat is de nasleep van het faillissement van de Entertainment Group, sommige van hen zaten ondergetekend via andere artiesten bureaus die bij de Entertainment Group ondergebracht waren. Ze krijgen geen studio budgetten meer en kunnen daarom geen nieuwe nummers opnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je naar een ander radiostation luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is te klein en het kost teveel geld om ieder keer een clip op te nemen dus het beste is af en toe een hit en de inkomsten verkrijgen via live optredens .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders kunnen niet zingen, sorry dat ik ik zeg. Ze zingen zonder gevoel, een uitzondering is Ramses Shaffy. Verder zou ik niemand weten. Verder is het natuurlijk zo dat niemand het Nederlands verstaat, misschien is dat nog de belangrijkste reden.