Is zingen aangeboren of kan iedereen dit leren?

Ik wil graag leren zingen maar op dit moment kan ik het echt totaal niet. Is het zo dat iedereen kan leren zingen of dat dit echt aangeboren is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.3K

Het beste antwoord

Veel mensen kunnen beter zingen dan ze denken, maar ze hebben het als kind gewoon nooit geleerd. Er zijn ook mensen die echt geen toon kunnen houden, eenvoudigweg omdat ze de toonsverschillen niet goed kunnen horen. Bij welke groep jij hoort zou je gewoon kunnen uitproberen.

Je kunt zangles nemen bij de muziekschool. Veel muziekscholen bieden gesubsidieerde muzieklessen aan en dat is best betaalbaar. Verder zou je kunnen overwegen om bij een niet al te moeilijk koor te gaan. Koren zijn er in alle soorten en maten. Als je in koorverband zingt lift je gemakkelijk mee met anderen. Ik wens je alvast veel zangplezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zelf vind ik dat iedereen het wel kan leren maar mensen die bijvoorbeeld geen ritmegevoel hebben wordt wat lastiger.
En zingen hoef niet aangeboren te zijn (wat wel bij sommige mensen al het geval is) het is alleen kwestie van hard oefenen en of je het wel echt wilt. Misschien kan je les nemen? :)

x shootingstar~
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vaak zeggen ze nog weleens met een talent word je vaak geboren... maar natuurlijk kan je alles leren! Als je er maar vroeg genoeg mee begint dan kan het nog wat worden ook..

er zijn voldoende zangscholen in nederland...
alleen vergis je niet in de prijzen...
die kunnen rustig oplopen van 300 tot 600 euro per les!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat iedereen wel kan leren zingen maar mensen die bij de top zitten is het waarschijnlijk aangeboren maar die oefenen natuurlijk ook elke dag anders zouden ze nooit zo goed kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het altijd aanleren, maar je moet aangeboren zijn met een mooie stem of ritmegevoel de toonhoogtes enzo. kan je je aanleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan zingen, of dat het door anderen gewaardeerd wordt is een andere vraag.

Dit hangt o.a. heel erg veel af van het Genre en Cultuur.

Klinkt oosterse muziek voor de één als een hemelse openbaring vindt de ander dat het meer weg heeft van een niet startende auto.

Kortom, Zing en geniet (en kies zelf je publiek)