Zou je meer succes hebben als je Nederlands zingt in Nederland of als je engels zingt in Nederland?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het hebben van succes hangt af van het feit of je kunt zingen..'
Dat is echt het belangrijkste!
Maakt dus niet uit.. nederlands of engels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je van plan bent om later internationaal door te breken: Engels.
Ook als je populariteit onder jongeren wilt vergaren is Engels een goede optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een combinatie is van een leuk deuntje plus een goede stem. En eventueel een mooie videoclip met iets origineels zodat men er over praat.

Toegevoegd na 56 seconden:
Maakt geen verschil; engels of nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt ook een beetje van je genre af. Levensliedjes in het nederlands, blues toch maar gewoon in het engels.
rose
14 jaar geleden
Je maakt het meeste succes als je talent heb en dus goed kan zingen. Dan maakt het niet uit of je nu Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Pools, Chinees, Hongaars, Portugees, Italiaans, Koreaans, Lets, Litouws, Est, Russisch, Roemeens, Fins, Zweeds, Noors et cetera zingt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als je russisch zingt hier in Nederland dat dat wel degelijk wat uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij de musical awards uitreiking 2009 gezien?
Als je dat meisje Russisch hoort zingen krijg ik spontaan kippenvel.
Look: http://www.youtube.com/watch?v=87AyU5T65rQ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jij denkt echt dat Nederlanders zitten te wachten op russische muziek die dan vervolgens in de TOP40 zou belanden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Look: http://www.youtube.com/watch?v=Fhh4q26chRA Ik denk dat je hier best mee in de top 40 kan belanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou een verademing zijn als je eens een andere buitenlandse taal hoort dan Engels.
Niks mis mee met Russische muziek!
Indertijd roeide Doemaar tegen de stroom in door Nederlands te zingen voor een doelgroep die meestal naar Engelse muziek luisterde en ze werden er razend populair mee.
Het belangrijkste is dat je een band met je publiek kan opbouwen, redelijk goed kan zingen en goede teksten hebt, in die volgorde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het meeste succes zult hebben met de muziekstijl die bij je past, waar je het meest van houdt. Taal is dan minder belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels. Want als er wel een Amerikaanse producer in je geïnsterreseert is, kan je echt miljoenen verdienen als je goed word & bent. Daarin tegen kan je met Nederlands bijna niets, kijk bijvoorbeeld Ali B, 3 miljoen en dat maakt hem de rijkste rapper van Nederland.

Daarintegen heeft 50 cent bijvoorbeeld met 1 album al 30miljoen.