kent iemand een (modern) recent popnummer met en duidelijk hoorbare banjo erin?

heb ik nodig voor een spreekbeurt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet modern maar wel banjo.. de Haystax. Nog uit Nederland ook!

Antwoorden (9)

Niet heel erg recent (1994), maar Rednex - Cotton Eye Joe zit een banjo in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Sing" van Travis.

Zie video vanaf 0:20
bamibal
12 jaar geleden
Jou and me van Joan...
(Die met die indianentooi die naar het songfestival gaat)

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien niet zo recent, maar zéér sprekend voor een spreekbeurt:
Duelling Banjo's, door velen uitgevoerd, zoek maar eens op youtube.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ehhhh. Bedoel dus You and Me van Joan Franka....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thank God I'm a country boy van John Denver.
Heel herkenbaar de inzet van de banjo na het a capella (vocale) gedeelte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt een recent modern popnummer wat de vraagsteller vraagt, maar verder vind ik dit nr wel leuk
Love Story van Taylor Swift. Zeker een bekend popnummer van nu.

So close van Jennette McCurdy. Maar van dat soort liedjes moet je dan wel houden, dit is namelijk niet helemaal pop, maar country-pop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond deze op you tube bij het intypen van banjo, komt uit 2012 en is een pop rock achtig nummer. Nog nooit van ze gehoord maar klinkt best leuk vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lisa Hannigan - Knots
Bekend als dat lieve zangeresje bij Damian Rice
http://www.youtube.com/watch?v=nYdPtcx-4mo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The swimming song van Vetiver heeft een zeer duidelijk hoorbare banjo erin, maar het is niet echt een popnummer. Alhoewel ik het zelf een heerlijk nummer vind. Oordeel zelf:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http;//www.youtube.com/watch?v=HAKYnbS96rs&feature=related

De topper op het moment;
'Blauzun' met het nummer 'Shout' bekend van Tears for Fears. Geen verdere muzikale begeleiding, alleen de banjo.

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=HAKYnbS96rs