Hoe heet dat bekende muziekstuk over de planeet Mars?

Het is een lange song/muziekstuk over Marsbewoners die onze kant op komen. Zoiets meen ik me te herinneren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

War of the Worlds van Jeff Wayne.

Toegevoegd na 13 minuten:
Efkes voor de duidelijkheid:
Het boek was eerst (H.G. Wells, in 1898), het hoorspel kwam daarna (gemaakt door Orson Welles, de beroemde cineast, in 1938, met bijbehorende paniek), in 1953 verscheen de eerste War of the Worlds-film, en pas daarna maakte Jeff Wayne er in 1978 de Rock-opera van. In 1989 is het nog een keer 'n hit geweest in de Ben Liebrand- remix. In 2005 verscheen de laatste War of the Worlds-film (door Steven Spielberg).

Ouwe meuk blijft leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zocht ik.
Enorm bedankt.
Perfect antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spekje naar je bekje Stippel +!

Andere antwoorden (3)

War of the Worlds
En het is een hoorspel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks!! +
Dat is inderdaad War of the Worlds dus daar valt op zich niet zo heel veel aan toe te voegen. Wellicht wel dat het nog steeds verkrijgbaar is (zie bron als voorbeeld). Zelf heb ik vorig jaar de SACD versie aangeschaft (nadat ik de LP en gewone CD versie al bezat).

Het is nog steeds één van mijn meest favoriete LP's/CD's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Danny Christian, de Marsipulani s, of zoiets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denni Christian: Guust Flater en de Marsupilami. Als je dan een geintje uit wil halen, moet het wel kloppen, he? http://www.marktplaza.nl/DENNY-CHRISTIAN-GUUST-FLATER-EN-DE-MARSUPILAMI-9847255.php