Wat zijn de bekende Nederlandse liedjes?

Zoals: de dromendans - vincent, als we gaan - lawine boys, kom van dat dak af - peter koelewijn... nummers die lekker meegezongen worden. Oeroude nummers die dan heel bekend zijn, hoort er ook bij uiteraard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.9K

Antwoorden (16)

Malle Babbe - Rob de Nijs. Het kleine café van de haven - Vader Abraham. Visite - Lenny Kuhr. De wandelclub - Jasperina de Jong. Margrietje - Louis Neefs.

Toegevoegd na 35 seconden:
van de haven = aan de haven
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat de heer Neefs zaliger van Vlaamse afkomst was en dus geen Nederlander.
Amadea
12 jaar geleden
Precies, ik weet dat hij uit België kwam. Maar zijn lied behoort zeker wel tot de bekende Nederlandse liedjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het meteen leuk dat Louis Neefs erbij stond bij Amadea :) Meer dan 30 jaar na zijn dood nog steeds in het geheugen, zelfs in Nederland :))
oerend hard van normaal, bestel mar van rowwen heze, lig op mijn kussen stil te dromen van hepie(?), t is een nacht van guus meeuwis, dromen zijn bedrog van marco b. En zo nog duizenden nummers. Ligt waarschijnlijk ook een beetje aan de jaren dat je de hitparade volgt/volgde ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle duiven op de Dam, van de bekende entertainer G. Timmermans, die ook zo veel eerbied voor grijze haren had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje verliefd - André Hazes
België - Het Goede Doel
Annabel - Hans de Booy
Suzanne - VOF de Kunst
Eén nacht alleen - Doe Maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet andre hazes niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is geen liedje....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle nummers van andre hazes ...
Kleine Jodeljongen, van Manke nelis
Kronenburger Park, van de Frank Boeyen Groep
Mexico, van de Zangeres zonder naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arne Jansen - meisjes met rode haren
Tol Hanse - Big city
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kopje koffie – VOF de kunst
Zing vecht huil bid lach werk en bewonder – Ramses Shaffy
De vlieger - André Hazes
Jan Klaasen de trompetter – Rob de Nijs
Heb je even voor mij – Frans Bauer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan een mens gelukkig maken.
Rene Froger

Even Aan Mijn Moeder Vragen!
Bloem

Viva Espana!
Imca Marina
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier vind je een top 1000 met Nederlandstalige liedjes, van (mij onbekende) piratenliedjes tot popsongs tot levenslied: http://www.hollandse1000.nl/index.php?pagina=top1000/top1000&nav=0
(Ik zag wel wat foutjes in titels en dergelijke, maar dan nog weet je wel welk lied bedoeld wordt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het regent zonnestralen, en allerlei andere liedjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met een knipoog nog wat oudere liedjes:

_ Leo, je bent vannacht weer dronken geweest van Ria Valk
- Foxy Foxtrot (met de elastieken benen) van Nico Haak
- Vrijgezel - Benny Nijman
- Ik verscheurde je foto - Koos Alberts
- Zing vecht huil bid lach werk en bewonder van Ramses Shaffy
- 't Is weer voorbij die mooie zomer van Gerard Cox
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je even voor mij - frans bouwer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
't Is Bob de Bouwer, maar Frans Bauer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha
Ook al is het nummer niet zo oud, vind ik dit ook een echt nederlands lied.

http://www.4shared.com/audio/i5YTCzrw/05_Fluitsma__Van_Tijn_-_15_Mil.html

15 Miljoen Mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
frans bouwer :)
nick en simon
carnaval liedjes
zoals er staat een paard in de gang
er zijn er echt miljoenen