Wat deed Andrew Ridgeley in de formatie Wham?

George Michael heeft het helemaal gemaakt. Hij kan dan ook fantastisch zingen. Wat deed Andrew in Wham?
In de clips speelde hij gitaar, maar deed hij dat ook in de studio?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.3K

Het beste antwoord

Andrew Ridgeley was de woordvoerder van de band, een rol die cruciaal was voor hun eerste succes. Andrew overtuigde Michael ervan dat Wham! zijn imago moest veranderen. Van de sombere jongens met diepzinnige teksten naar de meer poppy popsterren met liedjes als Wake Me Up Before You Go Go. Dat werd hun eerste nummer 1-hit over de hele wereld. De T-shirts die de bandleden droegen in de videoclip werden populaire kledingstukken. Na deze wereldwijde hit werd, met groot contrast, de ballad Careless Whisper uitgebracht, onder de naam van George Michael als solozanger. Toch was het nummer mede geschreven door Andrew Ridgeley.

Toegevoegd na 9 minuten:
Verder was hij in Wham! ook zanger, gitarist en hielp hij soms mee met het schrijven van songs. Hij was vooral de beste vriend van George Michael.

http://www.answers.com/topic/andrew-ridgeley

Toegevoegd na 26 minuten:
En hij speelde ook gitaar in de studio.

"Exactly how big Ridgeley's musical contribution was to Wham! is debatable, fact was that he played all the guitar tracks on the albums, was the driving factor in getting the band started, signed and noticed. Also when Ridgeley found out that Michael was a sheer songwriting genius, he wisely took a step backwards, leaving all the songs to him. But as a result, people saw Ridgeley as the lucky guy who could sail along on this success of the song writing genius of George Michael, it was the reason why Wham! Decided to call it quits, nobody took Ridgeley serious as a Musician."

"Hi guys and galls, it's Andrew Ridgeley from Wham! I play the guitar and I can totally sing as well."

Album "Make it big":
Lead vocals: George Michael
Additional vocals: George Michael and Andrew Ridgeley
Acoustic Guitar: Hugh Burns and Andrew Ridgeley
Electric Guitar: Hugh Burns and Andrew Ridgeley
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mooi zijn voornamelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hij speelde ook in de studio gitaar. Na Wham! heeft hij ook nog een paar solo-dingetjes gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi zijn en aantrekking uitoefenen op mannen en vrouwen, dat waren zijn beste punten, maar hij was de aangever voor George Michael. Ze speelden een beetje tegen elkaar. Tegenwoordig is hij een biologische landbouwer in Wales, wars van opsmuk, maar maandelijks nog lachend een vette poet aan royalties op halend bij de bank.