Kan je met een akoestische gitaar een lied bespelen dat word gespeeld met een elektrische gitaar?

Ik heb bijvoorbeeld het liedje:
Dragonforce - Through the Fire and Flames. Dat word bespeeld met een elektrische gitaar, maar kan je bijvoorbeeld dat lied ook met een akoestische gitaar kunnen bespelen?

Voorbeeld van Dragonforce - Through the Fire and Flames:

Toegevoegd na 15 uur:
Hartstikke bedankt iedereen, ik ben er al uit!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (4)

Ja hoor, zelfs Bono en The Edge kunnen dat:

http://www.youtube.com/watch?v=cGOi-WwdjNw

Toegevoegd na 3 minuten:
En ook met prik:
http://www.youtube.com/watch?v=nuiHe9pJmAw&playnext=1&list=PLC43E1522D3F6AC09&index=3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel goed.
Heel veel elektrische gitaartracks worden geschreven met een akoestische gitaar op de knie;
Misschien herinnert ge zich de ‘unplugged’ series op MTV lang geleden. Toen gingen bands hun tracks expres akoestisch vertolken en dat was zeer gewaardeerd en intiem.
(Zag o.a. Golden Earring ,R.E.M. ,Pearl Jam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ik ben het dus niet eens met de vorige reacties.
het kan dus lang niet altijd.
zeke in de metalscene, veel stukken zijn daar alleen voor elektrische gitaar geschreven.

omdat je dan met je distortion & reverb een heleboel effecten meer hebt, en je bepaalde dingen kunt opvangen.
ook je snelheid wordt beperkt(in de metal dan) met een akoestische gitaar. ook je demping is anders bij een elektrische gitaar.

dit lied van dragonforce kan niet met akoestische gitaar worden gespeeld. tenminste niet precies.
je kunt natuurlijk altijd een akoestisch arrangement maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=EC_jGKtd1Q4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=BynUZOJc8QI&feature=related

Luister en huiver, vooral bij die laatste clip op het eind!

Er zal altijd verschil zijn, maar met aanpassing in het arrangement kan elk lied door beide soorten gitaar te spelen zijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Helaas moet je even door het íntro' heen bij de 2de clip,omdat het een officiële recordpoging is, maar het wachten loont!