Weet iemand een makelijk bekend nummer op gitaar?

Ik kan niet zo heel goed gitaar maar wil wel veel belende nummers kunnen spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Michel van Anouk is speciaal voor beginnende gitaristen makkelijk geschreven ;-)
En 'When you say nothing at all' is ook niet moeilijk. Als je bij google 'When you say nothing at all alison krauss chords' in typt, krijg je zelfs een versie die bestaat uit maar drie akkoorden (D, A en G)

En Streets of London is ook niet moeilijk ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wat dacht js van:
Krezip - Sweet Goodbye..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallelujah; kan je spelen dmv de akkoorden, maar ook door te tokkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi, dan is dit een makkelijk nummer om te spelen ;) En als je het wilt, kun je ook gewoon tokkelen. Dat klinkt meestal ook erg mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft ook helemaal niet. Dit doe je: als je bv een Am-akkoord wil tokkelen, houd je met je ene hand het akkoord gewoon vast en met de andere hand tokkel je op de snaren. Dat doe je zo: met je duim speel je de bassnaar (één van de bovenste drie snaren) en met je wijsvinger, middelvinger en ringvinger speel je de onderste drie snaren. De bassnaren zijn afwisselend per akkoord. Akkoord: Snaar:
G,E bovenste
A,B,C tweede van boven
D,F derde van boven Bij een akkoord horen natuurlijk ook de minor etc. bij, dus bij het Am-akkoord gebruik je de tweede snaar van boven.
Dan heb je nog je wijsvinger, middelvinger en ringvinger. Daar kan je zelf bepalen welke van de onderste drie snaren je wilt spelen. Deze vingers hebben allemaal ''namen'':
duim = p
wijsvinger = i
middelvinger = m
ringvinger = a Probeer bv bij het Am-akkoord het volgende: pimamipima Ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is. Anders zijn er nog veel video's op YouTube die je erg op weg kunnen helpen. Succes ;)
smoke on the water van deep purple
als je een elektrische gitaar hebt

Toegevoegd na 19 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=nxFJ44gPE3M
Hier is het, maar ik bedoel het melodietje vanaf de derde minuut. Steve Morse' intro is denk ik wat te lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
House of the rising sun- the animals. Zitten heel wat basis akkoorden in, en je kunt hem zowel gewoon aanslaan (om te beginnen en je akkoorden te leren zetten) als tokkelen (eens je hem onder de knie hebt).

Wonderwall - Oasis
Klinkt altijd goed en zijn ook makkelijke akkoordjes

Californication - RHCP
Heel makkelijk om te spelen, klinkt mooi en solo is ook niet te moeilijk dus moet je ook wel lukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smoke on the water - deep purple voor elektrische gitaren
Greensleeves (Engelse volkmuziek) voor akoestische gitaar

Ik speel zelf geen gitaar maar ik ken wel een paar mensen die met deze nummers zijn begonnen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Van greensleeves bestaan trouwens veel versies, sommige makkelijk, sommige lastig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lola - Kinks.
Echt een lekker gitaar nummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Venus, van Shocking Blue
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guns n Roses - Knocking on Heavens Door. Bestaat uit maar 4 akkoorden en ben er zelf nu ook mee bezig.
Veel plezier xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poker face is makkelijk op gitaar. van lady gaga.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deep Purple - Smoke on the water
Flogging Molly - Float
Greenday - The Simpsons theme
Plain white t's - Hey there Delilah
Nirvana - Smells like teen spirit

Hier begon ik mee.
En verder het standaard blues ritme. Die staat vast wel ergens online. Het maakt verder niet uit of je een elektrische of akoestische gitaar heb! Alle nummers klinken op allebei. Anders misschien, maar klinken wel.
Succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ultimate-guitar.com/

Op deze site staan bijna alle tabs. Ik heb er in ieder geval héél veel op gevonden. Misschien wel handig.