Ik heb een 40 (zo niet oudere) gitaar (zie foto). Wat kan ik doen om hem op te lappen?

Mijn moeder heeft toen ze mijn leeftijd was (40 jaar geleden) op de rommelmarkt deze gitaar gekocht. Hij is dus heel oud. Mij lijkt het leuk om deze gitaar op te lappen (gezien ik zelf gitaar speel), maar hoe moet ik dat aanpakken?

Beschrijving gitaar: heel veel krassen en beschadegingen, stikkers (mogen er van mij als het kan op blijven zitten), hals met grootte van een gewone akkoestische gitaar (geen western), snaren die er nu opzitten zijn slechts draadjes.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De krasjes en beschadigingen maken hem juist uniek, een gitaar met een verhaal!

Je kan het beste bij een muziekwinkel speciale schoonmaakspul ervoor kopen. Dan kan je de hele kast en nek schoonmaken en zullen alle dode huidcellen en andere pluisjes weggaan. Ook kan je er gewoon nieuwe snaren op zetten, ik denk alleen wel dat je het niet gelijk moet aantrekken, omdat hij al zo oud is en de nek de spanning niet meer gewend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet nog een brug vinden voor de klank kast. De afdruk van de originele zie je nog staan. Let op het zal geen top instrument zijn. De hals kan krom trekken als je op volledige spanning zit. Of het bovenblad kan in deuken als er veel druk op komt.
Klein druppie olie op de stemmechanieken want dit type mechanieken zijn doorgaans een pain in the ass.
Afijn, aan het einde blijkt het de eerste gitaar van George Harrison te zijn.
Kassa!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo heb ik een nieuwe brug nodig. Hij heeft er toch een? Of is dat geen goeie? Trouwens, ik denk niet dat het de eerste gitaar van hem is, haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh....de snaren zitten vast aan het staartstuk.
Op de klankkast zie je nog die afdruk van de brug. Dat is een los ding wat erop staat. Zie foto:
http://www.rockart.nl/images/gitaar%20jmhcollectie%20(7).JPG
Het lijkt wel erg op jouw gitaar!
Zonder die brug liggen de snaren gewoon op de hals en dus kunnen ze niet trillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.rockart.nl/images/gitaar%20jmhcollectie%20(7).JPG
alk zetten
Hé, die "JPG" aan het einde van die link doet het niet,
Die moet je ook in de adresbalk zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.rockart.nl/images/gitaar%20jmhcollectie%20(7).JPG kon het niet laten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...eigenwijs....:)