welk nummer/muziekstuk is het meest gebruikt in tv reclames

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

PRS for Music (het Britse equivalent van Buma/Stemra) heeft in 2010 een lijst gepubliceerd met de meest gebruikte muziek in reclames.
Op nummer 1 in de categorie popmuziek staat The Polyphonic Spree met Light & Day. In de categorie klassiek staat op nummer 1 de negende symfonie (the new world) van Antonin Dvorak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Britse Buma heet PRS (Performing Right Society) Britse Stemra; MCPS.

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk "O Fortuna" by Carl Orff

Toegevoegd na 1 minuut:
Of Richard Strauss - Also Sprach Zarathustra http://www.youtube.com/watch?v=SLuW-GBaJ8k
Kimath
13 jaar geleden
Als het gaat om klassieke muziek zou het bloemenduet uit de opera Lakmé van Delibes ook wel eens bovenaan kunnen staan:
Amadea
13 jaar geleden
Jerk it off - the cesars
Bitter sweet symphony
Deze twee hoor je ook vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk Coca-Cola. Deze firma laat muziek speciaal componeren en gebruikt ze wereldwijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bohemian like you van de Dandy Warhols