Hoe maken DJ's die deuntjes?

Meestal hoor ik van Bijv. avicii echt vette deuntjes. Hoe worden die dingen gemaakt. Iemand zei tegen me met een speciale piano maar daarmee is mijn antwoord nog niet helemaal duidelijk :).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Er wordt dus gebruik gemaakt van speciale apparatuur. Dit kan je vinden onder Effects, Samplers & Drums.

Toegevoegd na 2 minuten:
Link 1 is voorbeeld van een sampler die door de Swedish House Mafia wordt gebruikt.
Link 2 is als je geïnteresseerd bent dan kan je het op die site allemaal bestellen!
Link 3 See for your self!

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan effecten en drums apparatuur gebruiken om geluiden te fabriceren. Met een Sampler kan je van 1 geluid ontelbare andere effecten maken. Pitchen, Loopen, enz...

Hoop dat dit voldoende is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een speciale piano klopt maar het echte woord is traktor een traktor is voor de djs om je effects en beats toe te voegen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze maken gebruik van opnames ipv dat ze zelf een instrument bespelen. soms ook wel, maar vaker zijn het zgn samples(kleine stukjes van een andere bestaande plaat)
die kun je dan in de computer bewerken, plakken, knippen enz, net als met een fotobewerkingsprogramma kun je de muziek zo kneden en vormgeven dat het zo gaat klinken als jij wilt. je hoort tegenwoordig in bepaalde stijlen(dub-step, trance) nooit meer echte instrumenten.
er is geen drummer, geen bassist, geen gitarist, geen pianist, alleen een hele slimme ict-er met een muzikaal idee dat ie vorm geeft en producet achter de computer.
zelfs de zangstemmen die je hoort zijn vaak gewoon opnames van andere platen, die ze met speciale software of apparaten omvormen, stretchen, detunen(verstemmen, dus van toonhoogte veranderen) enz enz enz.
het verschil tussen gespeelde muziek en in de computer 'ontworpen' muziek is voor hele muzikale mensen heel goed te horen, maar de meeste mensen(het grootste gedeelte) hoort dat niet, en denkt vaak dat het een bandje is waar ze naar zitten te luisteren..

Toegevoegd na 4 minuten:
Avicci is behalve misschien wat zang, alles computer wat je hoort. het klinkt heel goed gespeeld, maar dat doen ze in de computer. er zijn weinig muzikanten die zo strak en precies zouden kunnen spelen als wat je hoort bij Avicii.

Toegevoegd na 15 minuten:
ook live op het podium gebruiken DJ's apparatuur. die is zo ontworpen dat het live zo slim en makkelijk mogelijk te gebruiken is. Traktor is zo n machine, waarmee een DJ dus niet zoals vroeger met vinyl platen alleen plaatjes aan elkaar kan mixen, maar de trcks kan bewerken. bijv loops maken. dat is dat je een stukje van bijv 8 tellen in de track die je gebruikt steeds herhaalt, door in je display een stukje te selecteren en dat te herhalen.
dat is maar een dingetje, maar er zijn er talloze. check deze gast http://www.youtube.com/watch?v=lTx3G6h2xyA
waanzinnig toch? dat zijn nieuwe vormen van muziek maken!