Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vraag me af of er ook sites zijn waar je net als bij Spotify online muziek kan streamen op je pc of mobieltje, maar dan gratis!

Iedereen kent Spotify wel of Rdio, Deezer enz. Als je een account maakt op deze sites krijg je een maand of een paar weken zo'n premium account en daarna moet je elke maand betalen om muziek te streamen.

Ik vraag me af of er ook sites zijn (waar mss ook apps van zijn) waar je net als bij Spotify online muziek kan streamen op je pc of mobieltje, maar dan gratis!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
841

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende mogelijkheden. Apple heeft nu zijn ITune Match, waarbij je jouw eigen muziek via iCloud streamt naar je apparaten. Dit is goedkoper dan spotify.

Andere streamingdiensten zijn:

Napster, Simfy, Rara, Rhapsody,Deezer en Rdio

Spotify heeft - dacht ik - de meeste labels.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als zo'n dienst legaal wil zijn kan het niet gratis zijn. De dienst zal voor de liedjes ook aan de artiesten moeten afdragen. De muziekindustrie klaagt dat diensten als spotify te weinig inkomsten opleveren.

Apple heeft met iTune Match een ander concept. Zij streamen jouw eigen muziek, waar je al voor hebt betaald (in de voorwaarden geef je aan dat je geen illegaal gedownloade muziek streamt).

Toegevoegd na 5 minuten:
RaRa werkt ook met een app.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://grooveshark.com/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding