gitaar/akkoordentabs in de vorm hoe het word aangegeven op gitaar

Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen.
Ik heb net mijn eerste gitaarles gehad en kan een paar akkoordjes.
Wat ik heel makkelijk vind zijn die schema's waar in wordt aangeven met een stipje hoe je een akkoord aanslaat.
Nu vroeg ik mij af kan je ook bekende nummer via het net krijgen die het ook in deze schema's aangeven,want die schema's wat ik nu vind snap ik geen bal van.
( zal nog wel komen neem ik aan) maar ben een beetje ongeduldig hehe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Kijk op www.ultimate-guitar.com: de beste site misschien wel voor gitaar en bas. Je vindt er bijna elk lied en het staat er altijd goed geschreven. Je kan tabs zien, maar ook de akkoorden (dus als iemand bijvoorbeeld tokkelt, hebben ze dat uitgeschreven). Je moet wel je muis boven dat akkoord houden, zodat je kan zien hoe hij gespeeld moet worden.

Na een tijdje hoef je alleen maar het woord Asus4 te zien, en je weet welk akkoord dit is. Probeer in iedere geval de volgende akkoorden uit je hoofd te kunnen: E majeur en mineur, G majeur, A majeur en mineur, C, D majeur en mineur. De andere akkoorden zijn barréakkoorden en die krijg je als het goed is pas later bij je gitaarles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb ook gewone tabs. Het is maar wat je wilt spelen: solo's of tabulatuur...
Ik vind persoonlijk beide erg leuk! Er is genoeg uitleg te vinden op internet, Google is je beste vriend ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in het begin wat verwarrend op de site, had ik ook last van, dus maak je geen zorgen. Ik ga er nu van uit dat je Hotel California van The Eagles wilt leren. Je typt in het balkje 'Hotel California' in en je ziet een rijtje met allemaal verschillende versies. Sowieso moet je altijd degene kiezen met de hoogste beoordeling. Als je wat naar beneden scrolt, zie je rechts Chords staan. Als je de best beoordeelde versie aanklikt (http://tabs.ultimate-guitar.com/e/eagles/hotel_california_crd.htm), zie je dat er de letters van akkoorden staan en dat het blauw is: hou je muis erover en je ziet hoe je ze moet spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet op sites, rustig vragen aan je leraar, de Kreator gaat veel te snel als ik het goed begrijp begin je net... 't geeft ook niet de bedoeling is goed van zo iemand, maar gewoon aan je leraar vragen, lesschema, hoe te oefenen en wat en wanneer en hoelang, per onderdeel... succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Snaar, het is juist handig om een beetje te weten wat er op internet te vinden is. Natuurlijk kan je alles het beste aan je leraar vragen, maar als je zelf een (makkelijk) liedje wil leren, heb je daar geen leraar voor nodig.

Andere antwoorden (1)

't enigste juiste antwoord hierop!

Prive aan je leraar vragen het allerbeste,

wat ze ook zeggen 80% of meer is erg matig op internet, ik moet de eerste nog tegen komen....

leuke sites voor als je weet wat je doet en dus veel kan corrigeren want dat moet bij elke tablatuur,

maar niet om te leren gitaarspelen.

autorijden leer je ook niet op internet!

succes, en rustig en goed oefenen (10 minuten max. p/d opbouwend, ale begin is lastig).

grtjs.