Is er een nogal kleine piano?

Ik wil graag op pianoles, en wil daarom een piano kopen, weet iemand of er een kleine piano is? Wel gewoon met alle toetsen maar gewoon klein! Geen keybord ofzo dat staat zo kaal!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is net zo'n vraag als: ik wil een auto zonder wielen maar hij moet wel rijden xD

Antwoorden (5)

Deze is niet met alle toetsen maar wel klein !
http://www.minipiano.nl/10-minipiano-25-toetsen-zwart.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een babypiano. Die is iets kleiner van formaat en misschien ook met een octaaf of halve octaaf minder. Mijn dochter had hem op haar kamer. Een grote piano paste er niet. Vraag bij de pianohandelaar.
12 jaar geleden
Als je bij een pianozaak naar een Rippen piano informeert weten ze direct wat jij bedoelt. Maar vergis je niet in grote,
het maak weinig uit qua afmeting met een "echte"piano.
De hoogte is minder maar de schoot (toetsenbord) blijft
bijna het zelfde, een Zimmermann piano kan ook nog.
veel succes, geef t.z.t eens een concertje !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft zelf al aan dat alle toetsen erop moeten zitten. Logisch, want anders is het geen piano. Om een "kleine" piano te krijgen, kunnen we het dus niet in de breedte zoeken. In de diepte gaat ook niet, want anders is er geen plaats voor het mechaniek.

Blijft dus over de hoogte, en alleen daar heb je verschillen. Je hebt piano’s met een hoogte varierend van pakweg 105 tot 140 hoog. Piano’s met een geringe hoogte (b.v. 108) zijn ook niet zo prijzig. Voor zo’n 3000 Euro kun je al een nieuwe kopen.

Toch zou ik dat niet doen, want hoe minder hoog een piano is, hoe beroerder dat hij klinkt. Hoogte neemt meestal geen plaats in, en als ik jou was zou ik gaan voor de klank en niet voor de ruimte. Hoe groter een piano is, hoe meer ruimte voor de klankkast. En dat hoor je echt, zeker op de lange duur. M.a.w. de klank van zo’n klein laag pianootje gaat snel vervelen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk niks aan dit antwoord maar toch even leuk om te vermelden (en mochten kabouters bestaan misschien vinden die het wel een interessant antwoord ;)) Een filmpje over werelds kleinste piano.