Ik wil graag dit stukje na kunnen spelen op een bluesharp.Zelf heb ik nu een hohner C.Maar welke kan ik het beste kopen als ik dit wil spelen?

Want met een C haal je deze tonen nooit,tenminste niet op mijn 2 jaar oude hohner C.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik probeer het net even toevallig op een D gestemde goedkope (Lazy-) harp, het blijkt op deze te werken.
Begin te zuigen in het 4e gat van links en buig de toon naar beneden door de zuigtechniek te veranderen.
Je kunt natuurlijk ook het wijsje op de C-harp spelen, maar alles dan een hele toon naar beneden getransponeerd.