Ben al 1½ aan het DJ'en in mijn kamer. Ook nog speel ik 3 jaar keyboard en ik kan bijde nooit doen dan krijg ik altijd klachten voor geluidsoverlast?

En ik ga binnenkort apparatuur kopen (voor het mixen) en heb als speakers maar ik ben pas 13 hoe zorg ik ervoor dat er geen overlast is voor muziek ? Heb vrij dunne muren nl. ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Koptelefoon!
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alles in het leven is leuk. De koptelefoon is HET antwoord. Enanders eens kijken en overleggen met de klagers of je op bepaalde tijden onbezorgd kunt mixen/spelen en op andere tijden met koptelefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pro's hebben waarschijnlijk thuis een geluidswerende studio maar ook zij zullen begonnen zijn met een koptelefoon voordat ze zich duurdere oplossingen konden veroorloven. Ook met je familie kun je afspraken maken. Bv elke dat een half uur zonder koptelefoon en daarna met. Eneeeeeh.... ik ben muzikant en repeteer vanwege de buren ook vaak met koptelefoon en het is gewoon hoe je je in je hoofd er tegenover zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dan moet je je huis isoleren, zoals ze in echte studio's ook doen. Denk dat dat heel duur is trouwens. Of je moet je ouders vragen of ze naar een vrijstaande woning kunnen verhuizen met een schuur ver van het huis in de tuin waar je kunt spelen. Denk alleen dat dat ook duur is. Anders moet je het met je koptelefoon doen ja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm... hoor je je keyboard niet door je koptelefoon? Dan moet je een nieuwe kopen... dan issie stuk...
Kan je niet met je buren een tijd/tijdsduur afspreken, misschien snappen ze het ook beter als je uitlegt dat je oefent als dj, en dat je niet gewoon domweg je muziek hard zet.

Na tienen mag je geen lawaai meer maken, ik weet niet of buren voor die tijd eigenlijk juridische stappen kunnen ondernemen als je het voor die tijd doet. Maar iemand in de reacties weet dat wel.