Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een onderzoek over dat een boodschap achter een nummer je ook daadwerkelijk aanzet er wat mee te doen?

Bijvoorbeeld nummers over dat we slecht omgaan met het milieu, zetten die ook daadwerkelijk aan tot verbetering van gedrag? Bij mij werkt het, maar ik luister dan ook punk (Rise Against). Is er een (officieel) onderzoek van?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel gewoon over de boodschap van een nummer, niet dit nummer. Want meestal gaat in onderzoeken over emoties etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
682
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gemaakt vind ik !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!! +1

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is een algemeen feit dat datgene wat je vaak meemaakt, veel invloed heeft - en dan wel in die richting van hetgene wat je meemaakt.
Zo heeft 't veelvuldig spelen van realistische gewelddadige games wel degelijk negatieve invloed, ondanks sommige onderzoeken die geen verband kunnen aantonen. (Er zijn trouwens ook onderzoeken die wel een verband aantonen.)

In het algemeen zijn er dus inderdaad onderzoeken in de richting die jij aangeeft, maar specifiek voor muzieknummers weet ik het niet (maar ik weet wel dat 't invloed heeft, zonder een onderzoek nodig te hebben).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel gewoon over de boodschap van een nummer, niet dit nummer. Want meestal gaat in onderzoeken over emoties etc.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding