Waar gaat het liedje Brought Up That Way van Taylor Swift over?

Waar gaat dit liedje van Taylor Swift over? Wat ik er van snap is dat ze wordt gepest of zoiets en dan wordt ze overgereden maar bij dit stukje snap ik het egt niet

Emily's home late again
He sees that boy drive away
Oh but something's different this time
She doesn't have too much to say
She said, "He tried but there's just some things I won't do"
And through the tears she said, "I couldn't do that to you"

Maar weet iemand de precieze uitleg please help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Het gaat over Emily en haar vader. Zijn vrouw, haar moeder dus, is overleden. Daarom is er een nauwe band tussen hen. Ze wordt op school getreiterd dus ze wil dat daar een eind aan komt en haar vader gaat erheen. Hij wil zijn meisje lachend zien, hij heeft haar niet opgevoed om te huilen. Maar de volgende keer komt ze weer in tranen thuis. Nu blijkt dat een jongen verder met haar wou gaan dan zij zelf wilde, omdat ze dat haar vader niet wou aandoen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx voor de goede uitleg

Andere antwoorden (3)

Als ik dat zo lees gaat het over een meisje die een vriendje heeft. En dat vriendje heeft geprobeerd haar te zoenen/seks te hebben alleen wilde ze het niet, en nu voelt ze zich beroerd daarom... Dat is wat er uit opmaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vader ziet haar dochter thuis komen, enigzins stilletjes is ze, en ze vertelt dat de jongen die zojuist vertrok wat bij haar geprobeerd heeft, sex of sexuele handelingen.dat Zij daar niet op in is gegaan. Zij wilde het niet en ook niet uit respect voor haar vader die haar niet zo heeft opgevoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad werd ze gepest op school, waarna haar vader gaat praten met de directeur. In het tweede couplet heeft ze een vriendje, maar die wil (veel) verder gaan dan alleen een kusje. Ik denk dat ze zich te jong vindt en dat ze dat haar vader niet kan aandoen. Uit het laatste couplet blijkt dat haar moeder is overleden, dus ze zijn maar met hun tweetjes. Gelukkig loopt het nog (betrekkelijk) goed af...ze gaat in ieder geval niet dood.