waarom heeft metal het imago duivelse en doodse songteksten te hebben?

het imago is vaak als bovenstaande terwijl de realiteit anders is, hoe komt metal aan dit imago

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

De eerste bands die met deze muziekstroming begonnen, droegen dit imago. Maar je weet hoe marketing werkt: Imago is alles. Je kunt nog zo'n positief persoon zijn, als je een negatief imago hebt, dan verander je dat heel moeilijk.

Sommige bands gebruikten dat juist om de andere kant te belichten: de kant van God, leven en licht, zoals de Rez Band (zie bron).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vind dit een prima antwoord:
"De bands en artiesten die je noemt verzetten zich vaak tegen de (over)heersende cultuur, machten, normen en waarden en de gevestigde religie maakt daar deel van uit. En een beter vorm van bewijzen dat je leeft dan te spotten met de dood is er toch ook niet?"
[Bron: Hansv]

Deze vraag is al eens gesteld, dus voor nog meer antwoorden kijk je even bij de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de hoesjes van de cd's zie, is het geen imago maar echt zo. Heel veel teksten over dood, bloed, duivel, hel, vernietiging.
Doods (het woord dat je in de vraag gebruikt) is overigens niet het juiste woord, heavy metal is zeker niet doodse muziek LOL. Juist erg schreeuwerig en veel herrie.