Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom staat muziek zo hard op popconcerten?

Het volume dat wordt gebruikt bij concerten is voor mij te hard om de muziek goed te horen. het lijkt wel of mijn gehoororgaan overprikkeld raakt.

Toegevoegd na 18 uur:
ik snap de kick van harde muziek wel, maar vanaf een bepaald geluidsniveau kan ik muziek niet goed meer horen. Ook is vaak de basgitaar/bassdrum extra hard uitversterkt. Dit komt de muziek niet ten goede

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
814

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is helaas niet alleen bij concerten, ook bij bruiloften en andere feesten. Men schijnt te denken dat hard synoniem is aam mooi en goed.
Maar er schijnen goede oordopjes voor te zijn

Toegevoegd na 23 uur:
En nu ik er over nadenk, ook in winkels. Ben wel eens gelijk weer naar buiten gegaan omdat ik knettergek werd van de herrie. Maar ik ben er van de concerten nog steeds niet achter of men het echt mooier vindt, of dat het is om fouten te verdoezelen. Ik ben bang dat we het nooit te weten komen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Moeilijk, ik hoor bij bruiloften en partijen meer mensen(vooral wat ouderen 40+) erover klagen. Maar op de een of andere manier is het geluid van feestjes die ze zelf geven ook te hard.

Andere antwoorden (2)

Sommige mensen geeft het zelfs een kick.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de mensen achterin ook mee te laten genieten .
En de muziek moet ook hard staan om het beter tot de mensen laten doordringen .
Staat de volume knop maar op half dan komt de muziek niet compleet over .
Als jij thuis een hele goeie plaat hoort op de radio dan heb je de neiging om jou radio harder te zetten .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Nee ik niet, radio staat nooit hard hier, erger me wild aan buuv die dat wel heeft. Hoor ik ineens de bassen doorklinken van weet ik welke liedjes. kadoem, kadoem kadoem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij staat de radio ook nooit hard .
Maar ik schrijf ook dat je de neiging krijgt .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding