Wat wordt er met fyah bedoelt?

Betekend het woord fyah, in het liedje fyah fyah van selah sue, vuur, of is betekend het iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (2)

Fya betekent voor jouw plezier, fyah betekend misschien hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fyah is een Jamaicaanse slang voor heel veel dingen met marihuana. Wordt hoog, zoals Joint, kruiden...

De inheemse Jamaicanen nam het woord van hun Engels sprekende stammen door te luisteren naar het woord 'vuur'. In het begin was het woord vaker gebruikt voor 'vuur' (natuurlijk) en een brandende gewricht. Maar door culturele veranderingen het woord werd meer 'gecommercialiseerd'.
ex. 1: de fyah branden, bij het aanraken van de donkerste kant en croaning

ex. 2: ik bladerdeeg een spliff te lopen fyahfyahfyah
kopen fyah mokken & shirts sponsor van dit woordganja onkruid Spliff marihuana marihuana
door brecht , 8 oktober 2009 deel deze
2. FYAH 23 omhoog, 89 omlaag
Hoewel het kijken kan om te zeggen "vuur" in een soort van onduidelijke manier, is het in werkelijkheid een achronim voor "F uck y ou a ss h ole".
n00b: zeg mij zoals u. wuts ur doel?
FYAHman: FYAH n00b!!

Slecht vertaald uit het engels. in de bron tref je de originele tekst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat had je beter eerst in normaal Nederlands kunnen vertalen. Wordt hoog zoals kruiden...? Ik bladerdeeg een spliff te lopen...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De originele engelse tekst is te lezen in mijn bron, Amadea, ik voel mij niet geroepen om dat kreupele Nederlands ook nog eens in begrijpelijk Nederlands om te zetten.