Hoe maak je een melodie als je geen instrument kan bespelen?

ik wil een succesvolle individueel arties worden. ik wil een recording artist zijn. dus gwn in de studio, optredens etc. ik kan goed zingen en ik wil een eigen nummer maken. ik kan dus wel redelijk goed liedjes schrijven. alleen hoe moet ik een melodie maken of krijgen ofzo. ik kan geen instrument bespelen. ik wil een solo carriere. hoe moet je een melodie maken als je niemand kent die piano of gitaar of iets bespeelt? kan iemand mij helpen. ik heb ook niet veel geld dus ik kan niet opeens een band ofz in huren. kan ik een melodie maken online ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Muziek
4.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Misschien een idee om samen te gaan werken met andere mensen die wel een instrument bespelen of muziek kunnen produceren/melodieën kunnen maken. Je kan natuurlijk ook zelf een stuk software of website nemen bijvoorbeeld Audiotool https://www.youtube.com/watch?v=S0TdxfOBSFI , maar dan is het wel handig als je iets van muziektheorie kent, of zelf een klein beetje keyboard/piano kan spelen.
TurfGraver
5 jaar geleden
Er zijn hele volksstammen welke "muziek maken" zonder een instrument te kunnen bespelen (zelfs unzingen zonder talent).
Kijk anders eens naar filmpjes van FL studio.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
piano spelen is niet moeilijk, raak de toetsen aan, probeer wat uit, en hup die mooie melodie vind je vanzelf wel ( ;. (plus: de meeste zangers kunnen ook wel een instrument spelen, dat is gewoon nodig als je echt een goede muzikant wilt zijn). Ook kun je op youtube veel filmpjes vinden om eender welk instrument te leren spelen. veel succes (;
Groeten,
JH

Antwoorden (1)

Met een opname apparaat een melodie neuriën of te lalala-inzingen en daarmee naar iemand die wel noten kan lezen/schrijven.
https://www.bol.com/nl/l/memorecorders/N/8430/
of
Andere mogelijkheid op termijn is pianoles of gitaarles te nemen. Dat kan je helpen een instrument te leren bespelen en niet afhankelijk van iemand anders te zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Er zijn zelf programma's welke je gezongen melodie omzetten in noten.
Maar of je daarmee een succesvolle artiest wordt?