Waar worden vuvuzela's voor gebruikt buiten het voetbal om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, de ultieme vraag naar het nut van de vuvuzela?

Het beste antwoord

Het origineel van de vuvuzela, de izimbomu, werd voor religieuze doeleinden gebruikt. De Nazareth Baptist Church werd in 1910 opgericht door éne Isaiah Shembe. In zijn geloofsgemeenschap werd een blaasinstrument gebruikt bij huwelijken, doop, avondmaal en andere kerkvieringen. Dat stond bekend onder de naam izimbomu, vertoonde een sterke gelijkenis met de huidige vuvuzela, en was een soort koehoorn. In 1990 bezocht een fan van de Zuid-Afrikaanse topclub Kaiser Chiefs de baptistengemeente, en nam de izimbomu mee naar het stadion. De rest is geschiedenis.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

volgens mij is het een traditioneel Afrikaans muziekinstrument, alleen zal dat geen oranje plastic geval zijn
13 jaar geleden
Nergens voor, de vuvuzela wordt imo alleen maar gebruikt om de thuiskijker te pesten. (imo = in my opinion)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het in je auto kunnen stoppen als alternatief voor je claxon, je zou er een inbreker mee uit huis kunnen verjagen (zowel door het lawaai als door de inbreker een mep te verkopen met het ding)(moet je wel erg hard slaan trouwens). Als je de ene kant dicht maakt zou je er een vaas van kunnen maken.
Ik heb begrepen dat ze gebruikt worden voor spelletjes als vuvuzela-zuipen.
Je kunt ze in een bloemperk stoppen tussen de Afrikaantjes.

Verder zie ik geen nut in een vuvuzela en het wordt in Afrika bij mijn weten ook nergens anders gebruikt dan in stadions.

En eigenlijk werd het vroeger in Zuid-Afrika ook nooit gebruikt, het is een vrij nieuw fenomeen:
"Interessant is het om stil te staan bij de uitleg die de organisatoren geven. Het argument dat de vuvuzela een cultureel of traditioneel onderdeel is van de voetbaltraditie in Zuid-Afrika is namelijk niet correct. De moderne plastic vuvuzela is namelijk nog geen tien jaar oud, terwijl de aluminium versie van daarvoor weinig of nooit te zien (of te horen) was. Het gebruik van de plastic vuvuzela is in de loop van de laatste vijf jaar toegenomen. Pas bij de Confederations Cup in 2009 was deze trompet voor het eerst in grote aantallen te zien. Om de vuvuzela als 'traditioneel' of 'cultureel' te beschouwen is dus onjuist. Het is ook voor het Zuid-Afrikaanse voetbalpubliek een recent en onbekend fenomeen."
http://www.nd.nl/artikelen/2010/juni/16/vuvuzela-is-geen-echt-zuid-afrikaanse-traditie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgelopen week hebben Uruguayaanse supporters er eentje in het achterwerk van een overenthousiaste toeteraar geramd. Een pijnlijke edoch fantasievolle toepassing van deze plastic fluit. De verpleegster van het ziekenhuis waar de onfortuinlijke drager van deze verkeerd geplaatste toonladder zijn heil zocht, moest, behalve lachen, ook de daders een beetje in het gelijk stellen, door stiekem te verkondigen dat zij zulk een neiging ook sterk moest onderdrukken, en ook enige kandidaten op het oog had deze toeter in een aars te rammen.

Mij rest slechts de vraag : welke kant van de vuvuzela de éénrichtingsstraat het eerst inreed, inreedt?, inreet?
;)))

Toegevoegd na 1 dag:
ow een bron :) jemig de pemig.....maar goed :

http://www.fanatiek.nl/worldwide/actua/man-kliniek-met-vuvuzela-zijn-achterste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
olifanten weg te jagen