Biffy Clyro is een Schotse rockband die vooral post-hardcore, alternatieve en experimentele rock speelt. Simon Neil was pas vijftien toen hij met de Ben Johnston en Barry (achternaam onbekend) in 1995 een rockbandje vormde in het plaatsje Kilmarnock in Schotland. Barry werd al gauw uit de band gewerkt en vervangen door de tweelingbroer van Ben Johnston, James.
De tatoeage op de borst van Simon Neil, "God Only Knows What I’d Be Without You" verwijst naar een song van de Beach Boys en naar zijn vrouw Francesca. Het was 't eerste nummer waar zij samen op dansten. Het is niet bekend of hij een christen is. Er zijn geen gegevens te vinden over het religieus zijn van de band, hoewel dat op http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20100930105859AAqjRcT wel wordt beweerd.
Amadea