Ben opzoek naar authentieke frans talige muziek, wie kan mij helpen aan wat titels of luistert er zelf wel eens naar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je met authentiek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben er blij mee, met deze vraag. Hoop dat je meerdere mensen representeert die ervan houden. Ik ben alle Engelstalige en Amerikaanstalige gekwaak heel erg beu. Snak naar meer diversiteit. En Frans is een prachtige taal om in te zingen. En er is zoveel mooie muziek.

Antwoorden (11)

Zangers: Salvatore Adamo, Julien le Clerc, Gilbert Bécaud. En er zijn er nog veel, veel meer. Zie ook link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yann Tiersen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voornamelijk instrumentaal, maar wel prachtig!
Edith Piaf, Mireille Matieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quelques chanteurs Francais : Charles Aznavour , Michel Delpech,Julien Clerc, Jean Ferrat , Serge Lama,Jacques Brel, Yann Sablairolles,Yves Duteuil , Gilbert Becaud ,Dalida , Yves Montand , Frida Boccara,Joe Dassin, Jacques Dutronc,Jeane Manson . Ca suffit ? bonne chance !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn favorieten;
'Ne me quitte pas' en 'une île' van Jacques Brel.
'Qui sait' en ; Alors regarde' van Patrick Bruel.
'La mama' van Charles Aznavour.
'Paroles, paroles' van Dalida en Alain Delon.
http://www.youtube.com/watch?v=bIIL5p7_WKk
'Je suis malade' van Lara Fabian ( niet zo bekend, wel mooi, vandaar deze you tube.
Il est cinq heures, Paris s'éveille' van Jacques Dutronc,
'Tous les garcons et les filles' van Francoise Hardy.
'Les lacs du Connemara' van Michael Sardou.
'Ce n'est rien van Julien Clerc.
13 jaar geleden
Barbara is een Franse zangeres uit de jaren '60. Hier een liedje van haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carla Bruni (de presidentsvrouw) heeft ook een paar cd's gemaakt. Haalt het niet bij Jacques Brel, maar wel lekker als achtergrondmuziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jacques Brel en Francis Poulenc.

Van Poulenc zijn Jouer du Bugle, Paul et Virginie, Les Anges Musicien en Le Sommeil en de rest uit Courte Paille absoluut mooi.
In de link zijn een aantal van Poulencs werken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Alleen vindt ik persoonlijk deze uitvoering niet zo mooi, in Spotify kan je hele mooie uitvoeringen vinden van o.a. David Lefort en Philippe Guilhon Herbert (ik ken ze zelf ook niet...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een cd downloaden van de zoveel beste franse liedjes. heb ik ook op mn ipod en is allemaal zeer frans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaque Brel met Madeleine is een leuke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zwitser Stephan Eicher, ooit begonnen in de new wave band Grauzone (Ich möchte ein Eisbär sein), heeft veel franstalige liedjes zoals Déjeuner en Paix, Tu me dois rien, Ni remords ni regrets, Pas d'ami comme toi, etc...

http://www.youtube.com/watch?v=lMokTdX3DS8
http://www.youtube.com/watch?v=-BF7YAHvo0g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=U5gN6ESJxlc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FS-gWnXaGnY&feature=related