Wat is precies het verschil tussen een dj-set en een live-set bij een optreden van een dj?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
7.9K

Het beste antwoord

Een DJ-set is een set waarbij de DJ vinyl/cd's/mp3's (van zichzelf of van een ander) mixt tot een geheel. Een liveset is een set met sequencers, drumcomputers en synths en of een laptop met software als Ableton Live/FruityLoops/Cubase/etc . De artiest heeft dan al loopjes/MIDI files/patterns/samples klaarstaan op de eerder genoemde apparaten en laat deze afspelen en kan on the fly aanpassingen doen. Dit zijn dan vaak muziekstukken die overeenkomen met wat hij ook al uitgebracht heeft(uit gaat brengen).

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet elke DJ maakt ook zijn eigen muziek.

Toegevoegd na 17 minuten:
Boven liveset (maar nog een oneindig ander setups mogelijk, soms alleen maar 1 laptop).

Onder DJ set met CD-spelers, tegenwoordig veel MP3-sets, vroeger en in sommige scenes platenspelers.