Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Herkent iemand misschien dit kleine stukje muziek? Zo ja wat is de titel?

http://www.youtube.com/watch?v=weIbm3m-Xbo&feature=relmfu#t=1m35s is al op de goede tijd:)

Toegevoegd na 10 minuten:
(1:35)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij de beschrijving van het filmpje staat:
"Music created on FL Studio"
Zelf gemaakt door de maker van het filmpje dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik herken het toch echt ergens van hoor...
Dit is grappig! ;-) Werkelijk iedereen kent dat melodietje en fluit het probleemloos mee. Maar wat is het nou?

Ik heb het met een melodyfinder gevonden, en nu maar afwachten of je er ook iets aan hebt. In ieder geval klopt het notenschrift (zie plaatje) precies met wat je hoort.

Het is
"A well known "Egyptian" melody supposedly composed by New York Congressman Sol Bloom for an Egyptian dance at the Chicago World’s Columbian Exposition in 1893."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahaha, ik herkende hem van een dubieuze electro/funk LP uit 1978, had al een vermoeden dat het niet het origineel zou zijn :D
ja ik herken het.. ik had vroeger een spelletje waar dat muziekje in zat. het heette king's valley.

niet schrikken.. is 15 jaar geleden ofzo, zie link.
misschien ken je het daar ook van :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nummer werd gemaakt door een zakenman, Sol Bloom, die het gebruikte om zijn persvoorstelling te openen voor het openen van een soort attractie, genaamd 'A street in Cairo'

Helaas heeft hij geen patent genomen op dit nummer en werd het later gebruikt in talloze tekenfilm, films, verwerkt in andere melodiën en zelfs in computerspelletjes.

Voor een lijst en heel veel links, bekijk a.u.b. mijn bronnen.
Het zijn er heel veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding