Wat is indie muziek?

Florence and The Machine,lana del rey,Foster the people zingen allemaal indie maar toch verschilt het heel erg dus wat is indie nou eigelijk Hip hop herken je gelijk en R&B ook maar veel zangers,zangeressen of bands die indie hun muziek is erg verschillend hoe het klinkt. Dus wat is indie nou precies.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
10.3K
Amadea
11 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/muziek-genre-indie.143558

Het beste antwoord

Indie is de overkoepelende term voor alle uit de punk en new wave ontsproten rockmuziek die zich buiten de mainstream om ontwikkelt, parallel aan bijbehorende subculturen. Het omvat daardoor zeer uiteenlopende stromingen, waaronder britpop, gothic, grunge, industrial, lo-fi, noise en postrock. Kenmerken zijn: meer artistieke en inhoudelijke intenties hebbend, boven commerciële bedoelingen en sterrenstatus staand.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel precies wat ik wilde weten.