Ik zoek muziek wat je vaak tijdens een film hoort. Ik denk dat het Arabische muziek is. Het is net of de vrouwen klaagliederen zingen. Hoe heet dit?

de muziek die ik bedoel is de muziek zoals de soundtrack van Kingdom of Heaven. Heeft deze soort muziek een naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Kijk eens op google en youtube, wikipedia op: Gharnatimuziek

Arabische volksmuziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vind het veel lijken op de muziek van Gladiator en dat is allemaal speciaal gecomponeerd voor die film. Vaak is de uitvoerende Enya en dat is New Age. Er is een CD-serie geweest en die heet Spirits of Nature, maar ook de serie Voices heeft een enkel nummer op de CD staan die daarop lijkt. Je zou daarop kunnen zoeken op de uitvoerende artiesten om meer van het genre te kunnen vinden. Volgens mij wordt die muziek ook wel trance genoemd. Ook voor de film "Last of the Mohicans" werd zulke muziek gemaakt, maar dan in de stijl van de Indianen.
Weet niet of het verder een speciale naam heeft, maar vind het wel terug bij New Age.

Ik heb een titel gevonden Rannanu ((Sing with Joy) - Chant from the Dead Sea Scrolls) en dat is vertaald naar Muziek uit de tijd van Jezus en de 2e Tempel van Jeruzalem. Waarschijnlijk is die bewerkt en gebruikt voor de film. Heel oude muziekstukken dus, maar ik ken de cd niet. Ik denk dat deze een van die nummers is, maar dan bewerkt. Ik kan verder geen geen informatie vinden over de muziek zelf.

Zie bij soundtracks van de imdb daar staat die titel bij.