Welke microfoon moet ik nu kopen?

Ik wil graag een microfoon van ongeveer €25,-

En op youtube typ ik wel eens in "me singing ..." en bij heel veel mensen hoor je heel erg geruis doordat het is opgenomen.
Maar bij sommige hoor je helemaal geen geruis en lijkt het alsof het echt in een studio is opgenomen.
Ik zoek een soort microfoon waar je geen geruis hoort als ik het wil opnemen.
Want ik wil graag dingen opnemen en op de computer zetten.
Maar ik weet absoluut niet wat voorn soort microfoon ik dan moet nemen en hoe ik dan kan opnemen voor de computer.

Weten jullie een microfoon die ik dan kan kopen en wat informatie hoe het met het opnemen zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag! ben zelf ook wel benieuwd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf deze
http://www.feedback.nl/recording-microfoons/behringer/c-1-u-usb
Studio mic. werkt perfect. plug & play via usb Aan te raden is wel een pop-filter bijv: http://www.feedback.nl/recording-accessoires/superlux/ma-01

Antwoorden (3)

Ik heb zelf deze
http://www.feedback.nl/recording-microfoons/behringer/c-1-u-usb
Studio mic. werkt perfect. plug & play via usb

Aan te raden is wel een pop-filter

bijv: http://www.feedback.nl/recording-accessoires/superlux/ma-01
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, ik wist niet eens dat dat bestond.
En ik maar rotzooien met mengpanelen...
Goede tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan ;)
Haha waarom met mengpanelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om met condensatormicrofoons op te nemen!
de ruis komt doordat mensen het met een webcam opnemen, of met een videocamera.
en die zijn er niet voor gemaakt om een stem/instrument op te nemen. (de niet professionele camera's dan)
met een microfoon kom je al een heel eind.

hierboven is een goed voorbeeld genoemd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, er zijn tegenwoordig bijna geen slechte microfoons meer te koop en het probleem zit hem dus in de voorversterker, de eventuele driedelige toonregeling en de eventuele "compressor", die er voor zorgt dat de zachte geluiden opgekrikt worden tot goed verwerkbare spanningen en tevens er voor zorgt dat de harde geluiden afgezwakt worden zodat de versterker niet overstuurt wordt en dus geen vervorming veroorzaakt. De uitgang van zo'n voorversterker kan rechtstreeks op de geluidskaart van de computer aangesloten worden.
Bij de gespecialiseerde elektronica winkel zijn er verschillende soorten en kwaliteiten bouwpakketten te verkrijgen. Natuurlijk wel met het bijbehorende prijskaartje per kwaliteit.
Ikzelf gebruik een electret microfoontje dat c.a. 1 euro kost en zo groot is als een gummetje van je potlood, de voorversterker is als bouwpakket te koop, en een driedelige instelbare filter is ook als bouwpakket te koop.
Erg handig om eventuele brom of ruis weg te filteren.
Een compressor is niet echt noodzakelijk maar wel aan te bevelen, en ook beschikbaar als bouwpakket. Meestal kunnen al deze delen op een 9 Volt batterijtje aangesloten worden. Soms is het noodzakelijk er nog een spanningsregelaar met de bijbehorende elco's (condensatoren) voor te zetten, zeker als je het geheel wil voeden met een adaptertje van 12 Volt.
Ik hoop dat deze info behulpzaam is om te bereiken wat je in gedachten hebt.
Suc6