Weet iemand hoe deze korte Nederlandse film heet met pizza drugskoeriers?

Hallo,
Weet iemand hoe deze korte Nederlandse film heet over 2 jongens waarvan eentje altijd veel geld heeft en de andere vraagt dan hoe die altijd aan zoveel geld komt en dan zegt die andere dat hij voor een pizza restaurant werkt en dat ze drugs verkopen in pizza dozen.
dus dan gaat die eerste jongen dat ook doen maar die wordt dan overvallen en gooien mensen zijn drugs in het water en van zijn baas moet die jongen die drugs weer gaan opduiken maar dan verdrinkt hij.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Dat is aflevering 10 van de op jongeren gerichte serie Roes (geproduceerd door de VPRO in samenwerking met IDTV Film en mede mogelijk gemaakt door het Trimbos-instituut en het programmaministerie voor Jeugd en Gezin). In de op dvd verschenen dramaserie worden heftige verhalen verteld over ervaringen van jongeren onder invloed van drank en drugs. Alle verhalen zijn geïnspireerd door de werkelijkheid en heel herkenbaar doordat ze aansluiten bij de belevingswereld van jongeren. De dvd kan gebruikt worden als aanvulling op voorlichting over genotmiddelen aan jongeren op school. Daarnaast is de dvd ook geschikt voor vertoning in het jongerenwerk of de jeugdhulpverlening.

De titel luidt "Werelddeal".
Jeffrey en Tim ontmoeten elkaar op school. Ze houden van dezelfde muziek en van blowen en zo raken ze bevriend. Tim heeft een goed betaald baantje als pizzakoerier. Jeffrey werkt als vakkenvuller in een supermarkt en zou ook graag meer verdienen.Al gauw blijkt dat er geen pizza’s in de pizzadozen van Tim zitten. Tim is drugskoerier. Wanneer hij na het bezorgen van de drugs in elkaar wordt geslagen besluit hij zijn goed betaalde baantje op te geven. Alleen blijkt er dan geen weg meer terug. Tim vertelt aan Jeffrey wat hij werkelijk doet en hoopt dat Jeffrey hem kan helpen. Ze krijgen een grote opdracht, een werelddeal. Maar deze werelddeal verloopt anders dan verwacht en heeft fatale gevolgen. Tim zal zijn beste vriend voor altijd moeten missen.
Amadea
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pizzamaffia
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee het is niet de Pizzamaffia, daar dealen ze geen drugs en dit gaat maar over 1 restaurant en 2 vrienden
en dit is ook maar een korte film van 20 min ongeveer