Mag je films kopen en dan verkopen?

Beste lezer,

Ik wilde namelijk wat geld verdienen dus ik vroeg me af of ik films mag kopen van een winkel of van marktplaats en dan verkopen, bijv op marktplaats.

Reageer want jou antwoord is goud waard.

Ali

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Ivana
8 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, gewoon tweedehands. Marktplaats is voor iedereen en zolang je geen verboden spul verkoop, is er niets aan de hand.
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe wil je dan geld verdienen iemand gaat toch niet meer betalen dan dat het in de winkel kost.

Het beste antwoord

Volgens mij is dit gewoon legaal aangezien meerdere mensen DVD's verkopen via marktplaats. Wat niet mag is de film kopiëren en daarna die film meerdere keren verkopen.
Als je de film uit de winkel koopt en daarna op marktplaats zet voor een hogere prijs ben ik wel bang dat je de film niet verkoopt. En als je hem van iemand overkoopt en er dan weer op zet, dan word de vorige eigenaar denk ik niet heel blij mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, als het om de originele dvd's gaat, mag je die gewoon doorverkopen. Illegaal gebrande films mag je uiteraard niet verkopen.

Ik vraag me wel af, of hier nog wel echt handel in zit. Tegenwoordig zitten zoveel mensen op Netflix of kijken via een provider betaald films. Ook heb je natuurlijk veel mensen die downloaden. Maar je kunt het natuurlijk proberen.