Hoe heet het soort 3d film wat ze in de bioscoop draaien?

Ik vroeg me af welke namen daarvoor zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Kijk maar op het brilletje ;-)

RealD Cinema is een digitale stereoscopieprojectietechnologie die wordt geproduceerd en verkocht door RealD Inc. Het is momenteel het meest gebruikte systeem voor het bekijken van 3D-films in de bioscoop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/RealD_Cinema

Toegevoegd na 5 minuten:
Overigens is de techniek die RealD gebruikt passief 3D (passieve bril) bij tv's zag je in het begin alleen actief 3D (actieve dure bril, met een batterij erin). Nu zie je ook tv's met passieve brillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit is meestal Imax, maar kan ook Dolby 3D zijn, maar ik ben van die tweede naam niet 100% zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland zijn er maar 3 zalen met het IMAX 3D systeem, dus andere systemen zijn hier wat gangbaarder.