Wie weet hoe de theme van de olympische spelen met orkest heet. Het gaat om de theme als ze gewonnen hebben en het is ook bekend bij films?

Het werd gedraaid bij de medaille uitreiking van Bouwmeester vanavond bij de olympische spelen na de huldiging

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Amadea
11 jaar geleden
Misschien staat het al bij http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/sporten/overig/noemt-liedje-achtergrond-gespeeld-olympische.358043 ?

Antwoorden (2)

Chariot of fire.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ben hem sinds gisteren op de piano aan het oefenen ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top dat jullie het zo snel weten. Weten jullie ook in elke bekende films, series of reclames die word gespeeld want daar ken ik het van maar weet niet meer welke
Amadea
11 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/entertainment-muziek/films/films-series-reclames-chariot-fire.358388
Vreemd trouwens dat er een min bij dit antwoord staat, terwijl het - op de ontbrekende s na - correct is. -> +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, zo heet het niet.
Het heet: Chariots of fire.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is bovendien ook nog: en het is ook bekend bij films? Daar geeft dit antwoord geen antwoord op, dus de min is van mij.
Het is het thema uit de film
Chariots of Fire, een Britse sportfilm uit 1981,
met o.a. Ben Cross.

http://www.imdb.com/title/tt0082158/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chariots_of_Fire_(film)

Toegevoegd na 3 minuten:
Chariots of Fire is het muziekalbum met de soundtrack van de gelijknamige film, uitgebracht in april 1981 door Polydor. De muziek op het album is gecomponeerd en opgenomen door Vangelis, die hiervoor een Academy Award won voor beste originele muziek.

Toegevoegd na 11 uur:
Zie de video voor het begin van de film met het thema.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen correct antowoord, maar zeer compleet ook. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Antwoord", bedoel ik dan...