Hoe groot is King Kong?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat verschilt per film en gek genoeg per scene bij sommige films. http://en.wikipedia.org/wiki/King_Kong#Appearances_and_abilities
Amadea
10 jaar geleden
Aangezien het een fantasiedier is kan je daar zelf de afmetingen voor bedenken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk 350 mb in de computer die de rendering maakt

Het beste antwoord

In het orgineel (1933) 18 feet (zo'n 5,5 meter) zijn. Toen ze de scene's opnamen in New York hebben ze hem 24 feet (7,3 meter) gemaakt zodat het beter afstak tegen de gebouwen. (bron: Original King Kong DVD).

In de film van o.a. Peter Jackson kan King Kong geschat worden op 40 feet (zo'n 12 meter) als hij rechtop staat.

In "the biology of king kong" wordt hij geschat op 25 feet op handen en voeten. Dat is meer dan 7,5 meter.

Zoals je ziet zijn er door de tijd heen verschillende films gemaakt van King Kong en dan ook nog eens vervolgen. De schattingen lopen dan ook uiteen. Er zijn zelfs onderzoeken te vinden over of zo'n grote aap zou kunnen bestaan.

Hopelijk ben je een beetje geholpen hiermee.
Castle
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de versie va King Kong uit 2005 zou hij volgens imdb ongeveer 25 ft lang zijn.
(maar ik krijg het idee dat hij er daar toch wat groter uit ziet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat is dat in meters en centimeters?
Wat ik las is dat King Kong 50 ft was.

Bron: http://www.funtrivia.com/en/Movies/King-Kong-1010.html