Wat is de titel van de film over een gevangene met de naam Twix?

Korte samenvatting: Er is een gevangene, wordt Twix genoemd, hij is op zoek naar een schat, hij laat zich expres overbrengen naar de strengbewaakte gevangenis om dichter bij de schat te komen. In de gevangenis zijn er 2 gangs, er word een bendelid neergeschoten en er onstaat zo een grote chaos in de gevangenis. Twix ontmoet een grote kerel met wie hij wil gaan samenwerken om te ontsnappen. Een andere kerel houdt een gijzeling en houdt de vriendin van twix en het dochtertje van de vriend van twix gevangen. Hij wil een helikopter van de gouverneur om te ontsnappen. Twix en z'n maat gaan de gijzelaar proberen te overmeesteren. En dat lukt, dankzij twix heldendaad wordt hij vrijgelaten. Hij gaat op zoek naar de schat en vindt deze.

iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker weten dat de character Twix genaamd was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan er niets van vinden, maar misschien heb je hier iets aan? Dit is een lijst met 250 gevangenis films. (zie bron) Bronnen:
- http://www.prisonmovies.net/prison-movies

Antwoorden (1)

Misschien 'O Brother, Where Art Thou?'? Er is geen hoofdpersoon met de naam Twix, maar heeft wel te maken met een gevangenis en een schat. Het lijkt dat me niet veel van dat soort films bestaan.