De elven in Lord of the rings kunnen niet ouder worden en van ouderdom sterven. Hoe kan het dat de ene er toch ouder uitziet dan de andere?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

In film kan alles hé :-) maar ze hadden misschien beter allemaal even oude/jonge acteurs genomen bv. en beter nog kinderen want die zijn klein in gestalte.

info :
In sprookjes worden elfen vaak afgebeeld als kleine wezens zoals feeën. Ze hebben dan vaak ook vleugeltjes en bovennatuurlijke krachten. In tegenstelling tot deze sprookjes worden elfen in de trilogie The Lord of the Rings afgeschilderd als slimme en bewonderenswaardige wezens, even lang als een mens. Een kenmerk dat altijd aanwezig is in de verhalen over deze wezens zijn hun puntige oren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De status van 'onsterfelijk' hebben ze niet bij de geboorte meegekregen (anders zouden ze immers baby blijven) maar hebben deze pas op latere leeftijd verworven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zou het kunnen dat ze weliswaar niet kunnen sterven maar wel degelijke een lichamelijke en geestelijke ontwikkeling doormaken. en dan een beetje blijven hangen in de laatste fase.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voornamelijk doordat de acteurs mensen zijn.
Tolkien beschrijft overigens wel zowel in 'The Lord of The Rings' als in de Silmarillion dat de elven weliswaar fysiek in de kracht van hun leven blijven maar dat niettemin vaak hun leeftijd van ze is af te lezen in hun gezichten. Ze hebben immers nogal wat mee gemaakt in de duizenden jaren dat ze leven.
Ze worden onsterfelijk geboren en eenmaal fysiek volwassen veranderen ze weinig meer. Ze hebben overigens geen eeuwige jeugd in die zin maar lijden gewoonweg niet aan ouderdomsziekten zoals mensen dat doen en krijgen ook geen ouderdomsrimpels ed. (dat wil niet zeggen dat oorlog en stress geen effect hebben). In de Silmarillion beschrijft Tolkien dan ook hoe de elven bij hun eerste contact met mensen totaal niet snappen dat mensen dood gaan zo normaal vinden.