Waar is de grootste bioscoop van Pathé en/of van Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grootste beeldscherm of grootste gebouw of grootste zaal voor bezoekers? Welke "grootste" bedoel jij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoel grootste gebouw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo grootste gebouw? Wat zegt een gebouw nu, dat zijn kubieke meters! Bedoel je nu de meeste zalen, de grootste zaal qua zitplaatsen of nog anders?
Ivana
11 jaar geleden
Alle informatie vind je hier: http://www.pathe.nl

Antwoorden (2)

Pathé Arena - Amsterdam, 14 zalen & 3250 stoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
[bewerken]Nederland en België

In Nederland zijn op het moment vier IMAX-zalen te vinden: in de Amsterdamse bioscoop Pathé ArenA (IMAX 3D digital projection), de Rotterdamse bioscoop Pathé Schouwburgplein (IMAX 3D digital projection), Pathé Eindhoven (IMAX 3D digital projection) en het Omniversum in Den Haag (OMNIMAX). België heeft momenteel geen IMAX-zalen. De IMAX in het Brusselse Kinepolis-complex (vlakbij het Bruparck) werd eind 2005 gesloten. De IMAX aan de Rotterdamse Leuvehaven die sinds 1989 bestond[1] werd begin 2001 gesloten wegens een faillissement. Een laatste poging om deze bioscoop met het Asklepion te redden, faalde. Het Asklepion zou een themapark worden over het menselijk lichaam waar men zelf in rond kon lopen, vergelijkbaar met het huidige CORPUS.
[bewerken]Externe links
Dit Bedoel je?