Is er een term voor een film die in één take is opgenomen, zoals bijvoorbeeld Russian Ark? Zoja, wat is die term?

Picture for question
Antoni
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ha, die Antonie;

Antwoordman zit er dichtbij; zo'n film heet simpelweg 'one take film' en er worden zelfs festivals voor gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een bijzonder lang ononderbroken shot heet een 'Long Take'.
Dus ik denk dat zo een film een 'One take movie' heet.
Ik zie op IMDB zelfs een film die zo heet...
14 jaar geleden
abstract term
een soort filmische organisatie, waarin de delen met elkaar door middel van herhaling en variatie van deze visuele kwaliteiten als vorm, kleur, ritme en richting van de beweging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
One cut zo heet deze term.