Waar staat project x voor?

Het is een film die nu in de bios draait en ik heb hem gezien dus ik vroeg me af waar die x voor staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Project X staat normaal gesproken voor een geheim project, X is dan een niet ingevulde waarde. Volgens wikipedia was project X de werktitel die later gewijzigd zou worden in een definitieve titel.

Maar kennelijk vonden de makers de titel wel leuk en is dit zo gebleven.

Toegevoegd na 20 minuten:
In bijgaande filmposter ligt de persoon in een X vorm. Maar dit is achteraf een beetje suggestief bedacht.

Toegevoegd na 56 minuten:
Volgens het interview met de regiseur en IMDB is Project X alleen de werknaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is er wel een logische verklaring voor te geven. In 'Project X' geven drie jongens een feestje dat totaal uit de hand loopt. De drie, niet populaire scholieren, zien met het feest hun kans schoon om zichzelf op de kaart te zetten en de populairste jongens van de school te worden. Het idee om een feest te geven begint als een onschuldig project: laten we een feest geven dat niemand ooit zal vergeten. Het organiseren van dat feest gebeurt in het geheim, achter de rug van de ouders in wiens huis het zal plaatsvinden om. Dus geven ze het project een geheime naam: Project X.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat jouw verklaring? Volgens het IMDB (international movie database) slaat de titel op de projectnaam. De film zelf gaat eigenlijk alleen over het feest. Niet zozeer over geheime voorbereidingen.
Amadea
12 jaar geleden
Het is mijn verklaring en die is gebaseerd op een behoorlijke hoeveelheid recensies die ik over de film heb gelezen, waarvan ik uit de in de bron vermelde de meeste tekst heb overgenomen. In alle recensies staat dat het als een onschuldig project begint maar eindigt in een complete chaos. Het huis is verruïneerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je wel zeggen ja. Niet alleen het huis overigens ;o) Natuurlijk begint het als onschuldig project, maar de projectnaam is volgens de regiseur alleen de werknaam.