is de songtekst van taylor swift 'eyes open' gebaseerd op the hunger games the movie ?

Everybody's waiting (voordat the hunger games begint)
Everybody's watching ( er hangen in de arena overal camera's)
Even when you're sleeping (als Katniss slaapt, zien ze dat)
Keep your ey-eyes open (blijf op je hoede)

is dit expres zo geschreven voor de film in de Arena van de film The Hunger Games? ben benieuwd, want het viel me heel erg op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
dat kan echt overal op slaan. Je kunt het ook zien als kritiek op de huidige maatschappij, big brother is watching you.
Of gewoon een artiest die dom een nummer zingt wat haar voorgekauwd is door een schrijver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het dan eerder op het boek dan de film gebaseerd zou zijn.

Het beste antwoord

Klopt het is gebaseerd op het verhaal/de film. Net als de andere songteksten.

After getting a one-minute snippet, Taylor Swift's new song "Eyes Open" is unleashed in its entirety. The fresh track is one of the "songs from District 12 and beyond" which serve as anthems for highly-anticipated movie "The Hunger Games".

"Yesterday we were just children/ Playing soldier just pretending/ Dreaming dreams with happy ending," the country music crooner sings. "In backyards battle with the wooden swords/ But now we've stepped into a cruel world / Where everybody stands and keeps score."

The soundtrack album will also feature songs by Kid Cudi, Miranda Lambert, The Civil Wars, The Decemberists and Arcade Fire. The CD is going to arrive in the United States on March 20, while "The Hunger Games" itself will be released nationwide three days later.