Stel: je zoon heeft een horror film gekeken en kan niet meer slapen... Wat moet je dan doen ?

(tot half 2 uur s'nachts wakker gelegen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Je zult hem moeten vertellen dat de film die hij gezien heeft niet echt is....en hem kalmeren... Laat hem bijv. een making of zien van een film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Laat hem uitgebreid vertellen wat hij beleefd heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem meenemen naar de huiskamer of de gezellige keukentafel. Veel licht aan. Lekkere kop soep of koffie en dan samen even hele gewone dingen doen en praten... Eerst over de film. Probeer het te relativeren, neem hem mee naar het gewone alledaagse leven, naar morgen, naar de afgelopen dag, naar de leuke dingen die nog in het verschiet liggen. Langzaam maar zeker wordt zijn geest weer schoongewassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praat er met hem over. en maak hem goed duidelijk dat het allemaal nep is.

en voortaan maar niet meer naar dat soort films kijken blijkbaar is hij daar nog niet aan toe
14 jaar geleden
Hem proberen te overtuigen dat het een film is waarin zaken gebeuren die niet echt zijn.

In ieder geval er voor zorgen dat ie volgende keer geen horrorfilm meer kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel praten over films, hoe ze gemaakt worden enz....
Desnoods iets laten zien, hoé ze films in elkaar zetten, misschien kun je daar iets over vinden.
Blijven geruststellen!

En vooral er voor zorgen dat hij zoiets niet meer ziet, niet eerder dan dat hij er aan toe is.

Ik heb zelf wel eens uren aan het bed gezeten van een kind met het zelfde gevoel, het enige wat ik kon doen was vertellen dat het 'Een Film"is en goed uitleggen hoe ze in elkaar zitten en worden gemaakt.

Wanneer mijn kind bang was dat het in huis was, of iets in huis was, ging iik met hem samen het hele huis door wandelen.

Dus, praten, veel praten en uitleggen.

Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een beschermpoedelhoofd (het hoofd van een overleden knuffel beest). Als sinds ik een jaar of 6 was en "It" gezien had. Deze poedel zou hard blaffen als er echts iets engs in mijn kamer zat. En zat er niets dan was hij stil. Dus als ik dacht dat er iets was hoefde ik het enkel aan mijn poedelhoofd te vragen.

Het klinkt een beetje raar maar dit soort dingetjes kunnen een kind wel helpen zich veilig te voelen. Hij hielp overigens ook om pino onder m'n bed vandaan te krijgen. Ik kan het iedereen aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel dat het allemaal gespeeld is, en geef hem een glas warme melk. En daarna zeg je dat hij weer moet gaan slapen en laat eventueel een klein nachtlampje branden zodat hij zich gerust voelt.

Vooral niet teveel drama van maken, want dan gaat het voortaan met alle films zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem fantasie laten gebruiken.
Ik fantaseerde vroeger altijd, als ik bang was, dat er een grote pyton (slang) onder mijn bed lag, die over me waakte, ja ik heb dan iets met slangen, maar je kunt elk dier gebruiken.
En er gewoon zo heilig in geloven dat ie daar ook echt ligt, en je slaapt weer, ik tenminste wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat weten dat je er voor hem bent.
een veilige thuishaven ois de basis van elk kind.
Veel sterkte
ik heb dit zelf ook mee gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem uitleggen dat het maar een film is..
En dat het alleen maar een fantasie is. Dus dat ze niet bang voor hoefte zijn.
En laat hem nooit meer horror film laten kijken. is heel slecht voor die kinderen. Toen ik jaar of 11 was heb heel klein stukje gezien van exorsist gezien tukse versie. En heeft mij jaren lang beinvloed.!