Waarom is Harry Potter niet doodgegaan bij de eerste Ava Kedavra spreuk in HP 7.2?

Ava Kedavra moet mensen het leven ontnemen maar toch is Harry later weer uit de handen van Hagrid tot leven gekomen...? Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

De nacht dat Voldemort naar het huis van de Potters ging om ze te vermoorden, heeft hij zonder het te weten van Harry een gruzielement gemaakt. Want hij pleegde een moord en toen moest het stukje van zijn ziel ergens in komen. Harry was het enige levende in de buurt, dus zat er een stukje Vollieziel in Harry. Toen Voldemort de AvaDA Kedavra vloek uitsprak, vermoordde hij dus alleen het deel van hemzelf. Zo was Voldemort weer sterfelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens het boek is het omdat voldemort een stukje ziel in harry heeft achtergelaten op de nacht dat hij harry als 1 jarige wou vermoorden. Daardoor spreekt harry sisseltong en is hij voor zijn sterfelijkheid gebonden aan voldemort, zolang voldemort nog leeft, kan harry niet dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit een deeltje van voldemorts ziel in hem. De vloek vermoordt het stukje voldemort, niet harry. Dit kan omdat vollie in deel vier, bij zijn wederopstanding harry's bloed nam. In dit bloed is de bescherming van lily potter opgenomen, harry kan daardoor niet sterven door de hand van voldemort. Ze hebben dus allebei de bescherming: zolang voldemort leeft, leeft harry nog, wantde bescherming werkt nog. Dus het enige wat in harry vermoordt kan worden, is het gruzielement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is voldemort zijn bescherming uit 'allebei' dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harry kan niet vermoordt worden door voldemort, door de liefde van zn moeder. Dit zit in zijn bloed.
Voldemort neemt harry's bloed, dus is er een dubbele bescherming voor harry. Wat heeft voldemort eraan? Niks, de bescherming is alleen voor harry. Het gruzielement geniet niet van die bescherming, want het is een apart stukje ziel, van voldemort. Dit kan dus wel vermoord worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat weet ik ook, ik wees je alleen op je niet kloppende formulering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, ja ik ziet het nu ook. Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkte de bescherming van Lily niet tot Harry's 17de levensjaar ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is de bescherming van perkamentus, dat hij tot zn 17e veilig zou zijn in het huis van de duffelings. Die van zn moeder is voor altijd.
Omdat zijn fans het niet leuk zouden vinden als harry echt dood zou zijn gaan.? En om toch spanning aan het verhaal te geven dmv zijn bijna-dood-ervaring.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, eigenlijk heb je hier wel gelijk mee. Ze zou Zo ongeveer zelf vermoord worden als ze harry dood liet gaan. +